آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت هفتم
نوشته شده توسط : ایفانت

آموزش سئو و بهینه سازی سایت قستم هفتم , افزایش رتبه سایت


در قسمت قبلی در رابطه با اهمیت میزان ماندگاری و گردش در صفحات و همچنین از دست ندادن کاربران ( فرار از سایت ) توضیح دادیم و اکنون قصد داریم در رابطه با روش هایی برای بالا بردن میزان ماندگاری در سایت ، بالابردن میزان گردش در صفحات و از دست ندادن کاربران توضیحاتی ارائه نمائیم. احتمالا اکثریت افرادی که قسمت قبلی مقاله ما را مطالعه کرده اند به میزان اهمیت ماندگاری در سایت و گردش در بین صفحات پی برده اند و حالا این سوال برایشان پیش آمده است که چگونه میتوان به این مهم دست یافت. در ابتدا باید در نظر داشته باشید که افزایش میزان ماندگاری در سایت خود به خود باعث بالاتر رفتن میزان گردش در میان صفحات خواهد شد و از طرفی هنگامی که میزان ماندگاری و گردش در میان صفحات بالا برود قطعا میزان از دست دادن کاربران کاهش میابد و این سه مسئله دارای ارتباط مستقیم با یکدیگر میباشند .

سرعت بارگذاری
اولین قدم مهم و اساسی در جذب بازدیدکننده و از دست ندادن آن سرعت بارگذاری صفحه شما میباشد . تصور کنید یک کاربر چندین سایت را به صورت همزمان باز کرده است ، به نظر شما کدام یک از این سایت ها شانس بیشتری برای جذب بازدیدکننده خواهد داشت ؟ پاسخ این سوال کاملا مشخص است زیرا قطعا سایتی که زودتر از بقیه بارگذاری شود شانس بیشتری برای جذب کاربر خواهد داشت پس نتیجه میگیریم سرعت بارگذاری صفحات سایت شما اولین قدم در جذب بازدید کننده و در واقع از دست ندادن آن میباشد زیرا اکثر کاربرن کم طاقت بوده و منتظر بارگذاری سایت شما نمیمانند و از سایتی بازدید خواهند کرد که از سرعت بارگذاری مناسبی برخودار بوده و برای بازدید از آن نیاز به منتظر ماندن نیست.


ظاهر گرافیکی
قدم دوم ظاهر وب سایت شما میباشد که میتواند در جذب مخاطب موفق عمل کرده و مانع از خارج شدن مخاطب از سایت شود ( فرار از سایت ) . ظاهر سایت شما باید به گونه ای کاربرپسند باشد زیرا پس از بارگذاری وب سایت اولین چیزی که خودنمایی خواهد کرد ظاهر وب سایت شما میباشد. ظاهر وب سایت میتواند در نگاه اول مخاطب را جذب نماید به همین دلیل باید دقت زیادی در انتخاب طرح و رنگ بندی سایتتان داشته باشید . توصیه میکنیم از رنگ های آرامش بخش در سایت خود استفاده نمایید و گرافیک سایتتان به صورتی باشد که انسان از نگاه کردن به آن لذت ببرد ، استفاده از طرح های شلوغ و درهم ریخته را اصلا توصیه نمیکنیم زیرا اکثر کاربران ترجیح میدهند ظاهر وب سایت شما بیش از اندازه شلوغ نبوده و نظم و ترتیب خاصی داشته باشد.

متن صفحه اصلی
پس از این دو مورد متن صفحه اصلی سایت شما ( متن اصلی سایتتان ) حائز اهمیت است . هرچه متن صفحه اصلی سایتتان قدرتمند باشد از نظر جذب مخاطب قوی تر عمل خواهید نمود . سعی کنید متن اصلی سایت خود را کوتاه و مختصر بنویسید و به نگارش آن توجه ویژه ای داشته باشید . متن اصلی سایتتان را بدون اشتباه املایی و تایپی بنویسید تا در نظر کاربران جلوه خوبی داشته باشد . برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اهمیت صفحه اصلی سایتتان مقاله ما در رابطه با تاثیر گذاری بر مخاطب از طریق صفحه اصلی را مطالعه نمائید.

دسته بندی موضوعی سایت
پس از این موارد نوبت به دسته بندی موضوعی سایتتان میرسد . تصور کنید صاحب یک وب سایت خبری میباشید و کاربری وارد سایت شما شده است تا از بخش اخبار سایت شما جدیدترین اخبار ورزشی را مطالعه نماید. اگه در وب سایت خود دسته بندی های موضوعی مشخصی داشته باشید کاربر به سادگی از طریق بخش اخبار قسمت اخبار ورزشی را انتخاب کرده و اخبار مد نظرش را مطالعه مینماید اما اگر دسته بندی موضوعی سایت شما مناسب نباشد و اخبار مختلف سایتتان بدون هیچگونه جداسازی خاصی انتشار پیدا نماید عملا شخصی که بخواهد فقط اخبار ورزشی سایتتان را مطالعه نماید با مشکل رو به رو خواهد شد زیرا مجبور است میان انبوه اخبار سایتتان به دنبال اخبار مد نظر خود باشد و این مسئله برای سایت شما اصلا مناسب نیست زیرا بعید است کاربری برای اینکه بتواند اخبار ورزشی شما را بخواند از میان انبوهی از اخبار سایت شما به دنبال اخبار ورزشی بگردد و ترجیح میدهد از سایتی بازدید نماید که برای خواندن اخبار ورزشی آن نیاز به جستجو میان خبرهای غیرمرتبط نباشد. پس در هنگام طراحی سایت خود به دسته بندی موضوعی وب سایتتان اهمیت زیادی داده و برای آن ارزش ویژه ای قائل شوید.

قرار دادن بخش نظرات در سایت
چه ایرادی دارد اگر کاربران بتوانند پس از خواندن مطالب شما نظر خود را با شما و سایر خوانندگان مطالبتان در میان گذاشته و حتی با یکدیگر اقدام به بحث و تبادل نظر نمایند ؟ قطعا بسیاری از کاربران علاقه مند هستند که پس از مشاهده بخش های مختلف سایتتان و یا خواندن مطالب آن نظر خود را بیان کرده و همچنین نظر سایر کاربران را نیز مطالعه نماید به همین دلیل فعال بودن بخش نظرات سایتتان میتواند به نفع شما بوده و کاربران نیز از این مسئله استقبال خواهند کرد.

لینک های داخلی
اگر مطلبی دارید که تایپ شده آن چیزی در حدود 500 خط میباشد ، میتوانید آن را در پنج قسمت صد خطی منتشر کرده و در پایان هر بخش لینک بخش های دیگر آن را نیز قرار دهید تا اگر کاربری علاقه مند به خواند این مطلب بود از طریق این لینک ها به بخش های بعدی آن مراجعه نماید . همچنین اگر در حال نوشتن مطالب خود متوجه شدید که از قبل مطالبی مرتبط به مطلب فعلی منتشر کرده اید میتوانید لینک آن را نیز در مطلب خود اضافه نمائید تا بدین ترتیب میزان گردش در سایت خود را به مقدار قابل توجهی افزایش دهید.

مشخص نمودن محبوب ترین مطالب و آخرین مطالب
بسیاری از کاربران ممکن است مخاطبین دائمی سایت شما شده و همواره برای خواندن مطالب شما از سایتتان بازدیدنمایند به همین دلیل اختصاص بخشی از سایتتان تحت عنوان آخرین مطالب میتواند به این کاربران کمک کرده تا جدیدترین مطالب منتشر شده سایتتان را به راحتی مطالعه نمایند . این مسئله در رابطه با محبوب ترین ( پربازدیدترین ) مطالب سایتتان نیز صادق است و ممکن برخی کاربران علاقه داشتن باشند تا محبوب ترین مطالب سایتتان را مطالعه نمایند . این مسئله به شما کمک میکند تا علاوه بر افزایش میزان ماندگاری در سایتتان ، میزان گردش در سایتتان نیز به مقدار قابل توجهی افزایش یابد که قطعا این امر منجر به افزایش رتبه شما در گوگل خواهد شد.

عدم تبلیغات بیش از حد
سعی کنید در سایتتان از تبلیغات بیش از حد خودداری نمائید . مبحث تبلیغات مبحث بسیار گسترده ای است اما به طور خلاصه باید بدانید که وجود تبلیغات بیش از حد در سایتتان کاربر را نسبت به سایت بدبین کرده و کاربر تصور میکند سایت شما صرفا یک سایت تبلیغاتی بوده و حاوی مطالب مفید و روز دنیا نمیباشد. علاوه بر این در تبلیغات خود سعی کنید از تبلیغات دروغین و بزرگنمایی دوری کنید زیرا کاربر به محض اینکه متوجه شود تبلیغات شما خلاف واقعیت است فورا از سایت شما خارج شده و به سایت رقبای شما وارد خواهد شد. برای اینکه تبلیغات شما موثر واقع شده و کاربرپسند باشد در درجه اول از تبلیغات بیش از حد خودداری نمائید ، در درجه دوم حتی الامکان از فایل های فلش و بنرهای متحرک در سئو سایتتان استفاده نکنید . در مجموع باید بدانید تبلیغات همانطور که میتواند برای شما مفید باشد ، میتواند به شما آسیب هایی نیز برساند . در رابطه با چگونگی تبلیغات میتوانید مقاله ما در رابطه با اشتباهات تبلیغات اینترنتی را مطالعه نمائید. 

آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت اول

آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت دوم

آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت سوم

آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت چهارم

آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت پنجم

آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت ششم

 

بهینه سازی سایت

 

منبع : مقاله ی آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت هفتم از سایت ایفانت



:: برچسب‌ها: طراحی سایت , طراحی وب سایت , طراحی سایت ارزان , سئو , برندینگ , بازاریابی اینترنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 فروردين 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: